background
avatar
Autor
Paweł Kruszec

Getin Noble Bank

Kolejny krok w cyfryzacji procesów biznesowych

Getin Noble Bank, posiadający blisko 400 oddziałów własnych oraz partnerskich na terenie całej Polski i regularnie doceniany przez ekspertów branżowych za wysoką jakość obsługi, zdecydował się na kolejny krok w procesie cyfryzacji. W tym celu, po dogłębnej analizie dostawców na polskim rynku pod kątem ich zgodności z wymogami regulacyjnymi, bank podjął decyzję o współpracy z firmą Polcom.

W ramach podjętej współpracy Getin Noble Bank będzie korzystać z usług, które mają na celu utrzymanie procesów biznesowych oraz zmianę podejścia do sposobu utrzymywania infrastruktury IT.

Istnieją konkretne kryteria, które muszą zostać spełnione przez banki w zakresie usług informatycznych. Zwykle inwestycje banku w obszarze IT , spełniające wymagania regulatorów rynku to spore wyzwanie. Z kolei profesjonalne ośrodki przetwarzania danych specjalizujące się w dostarczaniu najwyższej jakości usługi IT spełniają odpowiednie normy i posiadają certyfikaty potwierdzające ich wysoką jakość, w tym są na bieżąco poddawane licznym audytom bezpieczeństwa. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na zewnętrznego usługodawcę. Polcom gwarantuje nam spełnienie zarówno norm krajowych, międzynarodowych, jak i warunków technicznych. Spełnia także kluczowe wymagania podyktowane przez regulacje unikalne dla sektora bankowego. To wszystko sprawia, że w naszej opinii był to najlepszy z możliwych wyborówmówi Dariusz Majka, Project Manager w Obszarze IT w Getin Noble Bank.

Polcom gwarantuje nam spełnienie zarówno norm krajowych, międzynarodowych, jak i warunków technicznych. Spełnia także kluczowe wymagania podyktowane przez regulacje unikalne dla sektora bankowego – dodaje Dariusz Majka.

 

Kluczowe dla utrzymania procesów biznesowych w banku jest zapewnienie ciągłości działania oraz spełnienie wszystkich norm i wytycznych regulatorów rynku. Normy te z jednej strony podlegają licznym kontrolom i audytom, a z drugiej często się zmieniają. Dla pojedynczego podmiotu sporym wyzwaniem jest każdorazowe dostosowywanie się do nowych wymagań po to, by przejść odpowiednie kontrole.

Efekt skali i odpowiednia specjalizacja powodują, że profesjonalnym dostawcom usług łatwiej jest spełnić wszelkie wymogi regulatorów oraz szybciej się do nich dostosować, by sprawnie zarządzać bezpieczeństwem danych. Coraz więcej instytucji finansowych decyduje się na usług IT od zewnętrznych dostawców. Do głównych powodów takich decyzji należy odpowiednie przygotowanie infrastruktury oraz spełnianie wysokich norm i certyfikatów bezpieczeństwa przez ośrodki tego typu.

Cieszymy się, że Getin Noble Bank obdarzył nas zaufaniem. Prawdą jest, że zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz troska o jakość zarządzania usługami procentuje rozwojem Polcom w kierunku zaawansowanych usług dla sektora finansów. Obecnie wiele instytucji finansowych korzysta z naszych usług. Są to banki z polskim, jak i zagranicznym kapitałem, ale nie tylko. Część instytucji finansowych, z którymi współpracujemy, swoją działalność prowadzi poza Europą, m.in. w Stanach Zjednoczonychpodkreśla Mariusz Juranek, dyrektor handlowy Polcom.

Wróć do newsów